Saturday 8 December 2012

Bahaya Hp Buatan China (Mesti Baca)

bro2 sekalian...
aku sndiri dah paki phne china ni dah setahun...
baik buruk kesannya bgantung pda individu dan pendapat masing2. kpda yang mementing kan gaya nak tunjuk kn org lain yang phne korang tu ori, power, mahal, function byak,bla bla bla,then tak pyhla buang masa komen bab ni. diri aku sndiri dah guna. tahnlam atau tidak bgantung pd a kit.kalu jatuh, hp mana pun akan rosak.jgn kata tak rosak..jgn ada yang bagga hp jth tak rosak plak,tu cuma blm rosak je..cube try jtuhkan lg?

kesimpulannya bgantung pada attitude korang sendri.pada aku?
aku nka guna lebih dri 1 no. supaya sesuai dgn keje aku.1 lne keje 1 line peribadi. so aku amik dual sim phone.
kenapa aku amik china pnya dual sim?
sb pda masa aku beli tu takda lg phne lain yang dual sim.
aku guna phne utk buat pgglan je.and sms. yang lain tak pentinfg pda aku. pda aku phne pntg dlam urusan harian and in this matter ianya tntang kerjaya aku. aku tak plu memikirkan untuk mghabiskan sejumlah wang yng tggi untuk bli ori ynag dual sim yang pda aku kalau dah nasib akn jtuh atu hilang atau curi akn membuat diriku menagis kesepian.
lebih baik aku beli hp china. bru dlm ligkungan 3-4 rts.kalu aku nak guna 2 no? and bli yang ori?, tak ke mampus aku kena kuar ribu2?
ye ye kalu beli hp harga 1rts lebih 2bijik ape salah kan?aku pn kata cuma nk sma and call je kan?
kau nak ke bwak 2 bijik phne dalm poket kehulu hilir?
kembung poket.
nampak selekeh.
korang nk?aku taknak .sape nak buatla.aku tak halang.ni pndapat aku je.aku nk bwa 1 phne je yang 2 no bleh di contact. customer aku bleh call, and fmily aku bleh call.berasingan.+ dpt tgk tv free...
jimat duit api.
and tak plu byar ape2 byarn bulanan.
sape yang hang tu aku tak tau la...korang cri yng seakan akan nokia yang berbunyi N88 N77 bla bla...awat nk ikut.cri je phne yng kornag nk guna .bkn bunyi jenama mcm dkat2 yng ori..sdgkan dah tau china.ape la wei.
kesimpulann7ya....seblm beli tetapkan ape jenis and fungsi korang nak. pastu tnya diri tu mampu ke tak...jgn jd member aku... sggup beli 2k lebih semata nk 3g dgn awek2. siap pakai bill lg. last2 tak mampu byr bill.
and sampai skg pd aku kalu duit 2k tu dia byar down payment kete lg bgus. tak la guna phne harga beribu ribu limau tp naik moto basah.semua nak gaya je lebih.
pada aku tu semua hak and pndapat korang la.aku bli bkn sebab aku tak mampu beli mahal.tp pda aku hp adalah KEPERLUAN dlm hidup sekarang. itu BENAR. TP MODEL , JENAMA and HARGA phne hnyalah KEHENDAKbkan kEpERLUAN masing2. MUKTAMAD.
dah besar bleh pkir. aku mampu..aku ada company sendiriaku ada duit.tp buat ape bzirkan pda sesuatu yng kita tak tau someday akan rosak or hilang dan buat rugi je duit beribu2 dah kuar. aku tanak bazir.duit hasil titik peluh aku takan sama sekali aku endah tak endah perkara seumpama ini. itu pndapat aku...

1 comment: